Morfik

Bilim adamları, İsviçreli olmasalar da eski, çok eski zamanlardaki insanları metamorfik düşünmekle itham ediyorlar. Bu kafa yapısı, Descartes'ci kartezyen/parçalayıcı düşünce yapısının karşısında bütüncü bir yaklaşım sergiliyor. Spinoza kardeşime selam ederim.

Hayır, hayır; böyle anlatmayacaktım. Toparlan, baştan başlıyoruz.

İnsanlar, arabalar, bulutlar, dalgalar ve gemiler. Hepsi akıp gidiyorlar altımdan, üstümden ve yanımdan. Konuşmalar, sesler, sinyaller, inisiyaller. Herşey ve hepsi birbirine bağlı. Onları bağlayan ilmeklerden biri de benim. Neticede şu yaşanan gerçekliğin inşasında yer tutanlardan biriyim. Az ya da çok. Dünyayı değil ama dünyanızı değiştiriyorum bu metin okunurken.

Filmler, kitaplar, şiirler, gülümsemeler, çatık kaşlar, gözlerde pırıltılar, kararsız eller, kararlı ayaklar... Bunlar da dahil etrafımda akıp duran tüm diğer toz ve ışık bulutuna. Durduğumu sandığım ve neresi olduğunu bilmediğim bu yerde, bütün olup biteni yeterince eksiksiz ve doğru bir şekilde ifade etmenin bir yolu olup olmadığını bilmiyorum. Ve bilmem kaçıncı farklı cümleyle bilmeyişimi yeniden ortaya koyarken garip hissediyorum neticede.

Lokum kıvamında, belki biraz daha yumuşak, sıcak bir kazanda ikamet eden bir sıvı geliyor aklıma. Kendi kendine yoğrulup, kaynıyor. Bir takım belirsiz şekiller alıyor ve fakat bu durumunu uzun süre koruyamıyor. Eser miktarda koparılıp şekillendirilemiyor.

Herhangi bir mecrada bana anlatılan şeyleri bu yüzden belirleyici bir şekilde anlayamıyorum. Kitaplarda cümlelerin altını çizemiyor, bir filmin beğendiğim noktalarını söyleyemiyor ve ritimleri düm-tek dizgesinde öğrenemiyorum. Tüm bu şeylerin bilişsel uzuvlarımdaki karşılıkları ışıklı toz bulutları şeklinde oluyor. İçeriğin keyfiyetine göre karanlık, göze kaçan ya da mest eden farklı hallerde tezahür edebiliyor bu bulut.

Doğrusu bunda bir yanlışlık da görmüyorum. Parçalayıcı ve ayrıştırıcı düşünce tarzının benim ulaşmayı umduğum nihai noktaya varmadığı kanaatindeyim. Yanlış olan ya da beceremediğim kısım, deneyimleyip duyumsadığım şeyleri aktaramıyor olmam. Sadece özel şartlar altında, güvenli bir ilişki tesis edildiğinde ancak yarım yamalak bir aktarım mümkün olabiliyor.

İşte bu metinse, ifade etme çabasına girmedikçe daha bir şekilsizleşen bulutları dizginlemek adına ortaya çıktı.

-Devam edecek-

0 Lakırdı: